Laatst geactualiseerd: zo 17 jan 16

Nieuws! en mijlpalen Agnus Monti

Agnus Monti B.V. richt zich op ondernemen, ideeöntwikkeling en strategiebepaling.
Grootste affiniteit: het oprichten, positioneren, coachen en adviseren van kleine tot middelgroet ondernemingen. Focus op klantgerichtheid (doelgroep), kwaliteit (nog een keer kunnen verkopen) en doelgerichtheid (focus en herkenbaarheid).
 
17 jun
2015 Resent toegevoegd
Logo BeursEnergieZuinigWonen Beurs EnergieZuinig Wonen officieel gelanceerd met: Wij bestaan en kunnen bezoeker en bedrijf informeren via twee verschillende nieuwsbrieven Beurs EnergieZuinig Wonen. Meld je vrijblijvend aan.
29 apr
2015
Beurs EnergieZuinig Wonen bestaat nu echt! De folder voor geïnteresseerde standhouders is gereed. Vraag een brochure aan.
Lees meer over de rol van Agnus Monti voor deze nieuwe beurs
feb
2015
OGZ B.V. en Agnus Monti B.V. gaan een samenwerking aan met als doel de Beurs EnergieZuinig Wonen te gaan organiseren, een jaarlijkse consumentenbeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Een ontwerpbureau is de opdracht gegeven om een Logo en een folder te ontwerpen.
dec
2014
Geslaagd voor de PHOE Post-HBO cursus "Duurzame Energie". Deze cursus biedt een bredere kijk op alle vormen van Duurzame energie zoals deze in Nederland te winnen zijn. Cijfer: 9.
aug
2014
De volgende onderneming gaat over duurzame energie; Ik wil particuliere huishoudens het makkelijker maken om hun huis duurzaam met energie te laten omgaan.
Dat ga ik op 2 manieren uit werken: Enerzijds met beelden uitleggen en het laten zien. Anderzijds fabrikanten en importeurs de gelegenheid geven hun producten te demonstreren en te laten verkopen.
5 jun
2014
Officieel afscheid genomen van Thuiswinkel.org. Met een paar aardige woorden, een bloemetje en een borrel is een officeel einde gekomen ana mijn inzet voor Thuiswinkel.org. Sinds 2006 was ik respectievelijk lid van de werkgroepen Distributie, Fraude en Veiligheid en Betalingsverkeer. Mijn laatste rol was die van Voorzitter van de overkoepelende commissie Betalingsverkeer, Veiligheid en Distributie. Dit heb ik met erg veel plezier gedaan en denk het verschil te hebben kunnen maken. De onderwerpen waar ik mij het meest voor heb ingezet zijn: Veiligheid (o.a. SSL), Digitale identiteit, veiligheid/usability 3D Secure van Creditcards, (Mobiel) iDeal en het helpen voorkomen van Fraude bij verkoop, betalen en aflevering.
apr
2014
De voorgenomen periode rust na de verkoop van Herensokken.nl begint zijn vruchten af te werpen. Doel was het opruimen van kantoor en huis om de nieuwe uitdaging voor energie te kunnen oppakken.
jan
2014
De overdracht van Herensokken.nl is geheel afgerond. Het laatste onderdeel van de overdracht bestond uit de jaarafsluiting. Het tellen van de voorraad en het aanleren hoe het systeem gereed te maken voor 2014. De koper is blij met haar aankoop en heeft in december een eerste groei gerealiseerd. Joos Lambrechtsen is ervan overtuigd, dat wat ooit zijn kindje was, in goede handen is gekomen. Hij wenst de familie Rebergen veel succes, plezier en groei toe voor de komende jaren.
dec
2013
Joos Lambrechtsen is door de Utrechtse Ondernemers Academie Gecertificeerd als "Gouden Business Coach". Het hoogste certificaat dat de UOA aan haar Coaches kan uitreiken, wegens de bij de deelnemers sterk gewaardeerde inzet.
okt
2013
Sokkendirect.nl stopt met haar winkel. Qua assortiment en doelgroep was dit de meest directe concurrent van Herensokken.nl. Wij wensen de ondernemer veel succes met zijn nieuwe uitdaging.
14 aug
2013
Bij de notaris is acte getekend die de verkoop van Herensokken.nl regelt. De komende maanden zal het bedrijf overgedragen worden. Het meeste werk gaat zitten in de overdracht van de bedrijfsprocessen en software. 2 januari is de laatste handeling van overdracht gepland met een eerste jaarafsluiting.
26 feb
2013
Herensokken.nl is weer gecertificeerd voor Drempelvrij.
14 jan
2013
Een prijsvechter met o.a. Falke sokken heeft haar bedrijfsactivititeiten gestopt omdat ze onvoldoende marge maakte om te kunnen blijven bestaan.
jan
2013
Herensokken heeft in 2012 weer haar recordomzet verbeterd. Herensokken.nl is onverminderd marktleider. De verwachtingen voor 2013 zijn door de crisis minder rooskleurig. Mensen wachten met het doen van aankopen en met name de beenmode is de laatste 2 jaar gekrompen. Lees meer Herensokken.nl.
dec
2012
Ondernemer Joos Lambrechtsen is voorzitter geworden van de Thuiswinkel.org commissie betalingsverkeer, veiligheid en distributie. Deze nieuwe commissie heeft als doel te zorgen voor een betere afstemming tussen de werkgroepen met gelijke namen.
okt
2012
Thuiswinkelwaarborg, de resultaten van een AB-test bij Herensokken.nl.
Levert het tonen van het waarborg wel zin en levert het extra omzet op?
Gepubliceerd door:
jan
2011
Herensokken heeft 2010 afgesloten met ruim 20% groei. Dat is meer dan de markt! Het zorgenpunt is dat Herensokken.nl zich tot marktleider heeft ontwikkeld. De online-omzet in Flake sokken betreft zo'n significant deel van de markt dat er niet veel meer in zit.
Plan voor 2011: verder automatiseren, excellence in operations en zorgen dat mijn handen vrij komen voor een nieuwe uitdaging. Daarom erg druk met het zoeken van een vervangende PSP voor Ogone. Doel is om aan te sluiten op een collecting PSP, om daarmee het betaalproces geheel te kunnen automatiseren inclusief het lastige reconsiliatieproces.
In het voorjaar moet het inpakken uitbesteed gaan worden, de vraag is hoe en waar! Lees meer Herensokken.nl.
mei
2010
Herensokken groeit rustig door. De huidige prognose voor 2010 is een groei van 25%. Hopelijk kan de geplande website aanpassing de trend bijbuigen omhoog.
De resultaten van een usability-onderzoek worden op dit moment uitgewerkt door iBoom.
mrt
2010
Het project Datakamer afgesloten. Het project voor remedial reaching is gestopt. Achteraf een zeer nuttig project om kennis op te doen met het zelf ontwikkelen dan dynamische database gestuurde website. Ervaring die nodig was om een project als Herensokken te kunnen opzetten. Het domein is vrijgemaakt om een andere toepassing te kunnen ontwikkelen.
jan
2010
2009 is afgesloten met een groei van bijna 22% t.o.v. 2008. De gehele internetmarkt is in 2009 met 17% gegroeid. Zeker tevreden over het resultaat. Hoog tijd om verder te investeren in het verbeteren van de website.
nov
2009
November 2009 was jongste recordmaand voor Herensokken.nl. Aanleiding was opname in het Hoofd Bedrijfsschap Detailhandel Trendrapport 2009.
sep
2009
Augustus 2009 was weer een record maand voor Herensokken.nl. Het laatste record staat al alweer enige tijd omdat er toen een sprong is gemaakt t.g.v. de sinterklaas verkopen. Daarna is het record tot twee keer toe op 100 euro na, net niet geëvenaard.
Augustus wordt om twee redenen wel een klapper.
  • A) door de publiciteit in een enkele regionale kranten, vaak met foto.
  • B) door een A4-advertentie in BLVD Men.
Bij elkaar is weer een sprong gemaakt.
sep
2009
29 sep. 2009 presentatie op Thuiswinkelupdate '09
"U laat uw achterdeur toch ook niet openstaan!".
Praktische tips voor een veilige webwinkel.
jan
2009
November 2008 was weer een recordmaand voor Herensokken.nl. Bij elkaar was 2008 bijna 50% beter dan 2007. Daarmee groeit Herensokken.nl nog steeds sneller dan de online winkelmarkt. Tevens is Herensokken.nl daarmee zeer waarschijnlijk de grootste online Falke sokken verkoper van Nederland geworden.
nov
2008
Goed nieuws: Alle websites beheerd door Agnusmonti zijn overgebracht naar een nieuwe server. Hiermee zijn deze veiliger en sneller geworden. Op de twee jaar oude server waren onoplosbare problemen ontstaan met het verouderde Ensim. Een controlpannel dat na anderhalf jaar niet meer te upgraden was zonder volledig nieuwe installatie. De nieuwe server heeft geen controlpannel meer, dus minder problemen en hopelijk ook minder vertragingen.
okt
2008
21 oktober is de website Herensokken.nl wederom goedgekeurd door de stichting Drempelvrij. De site is daarmee toegankelijk voor mensen met een functiebeperking. Het bijkomende grote voordeel is de toegenomen toegankelijkheid voor zoekmachines. Juist over dit onderwerp (SEO in relatie tot Dremplevrij) heb ik eind september een boeiende lezing kunnen. Samen met Ron Beenen hebben wij een powersessie gevuld op de Thuiswinkelupdate 08.
jul
2008
Terugkijken over het eerste halfjaar van 2008 is een belangrijke mijlpaal gepasseerd. Als ondernemer kan ik inmiddels van de omzet van Herensokken.nl leven. Dat is een belangrijke stap voorwaarts. Ook in dat opzicht mag Herensokken.nl een succesvolle start-up genoemgd worden. Het zal geen probleem zijn om de omzet de komende jaren verder uit te bouwen. Eerste helft 2008 heb ik 50% meer verkocht dan over de eerste helft van 2007.
apr
2008
Maart is weer een recordmaand. Ruim 40% meer dan het laatste omzetrecord. Zeer waarschijnlijk is deze piek terug te voeren op het verzonden persbericht van januari. Op 27 maart is het Tijdschrift 'De Zaak' uitgekomen met een artikel over het succesvolle webwinkels. Herensokken.nl, als jongste van de vier, kreeg een heel aardige vermelding.
dec
2007
Op de laatste dag van november 2007 heeft Herensokken.nl het gewilde Waarmerk Drempelvrij gekregen. Herensokken.nl is na Scapido en Wehkamp pas de derde webwinkel in Nederland die aan de eisen heeft kunnen voldoen. Drempelvrij.nl heeft als doel meer sites in Nederland toegankelijk te maken voor mensen met een functiebeperking.
nov
2007
Na een redelijke zomeromzet heeft oktober 2007 het oude record van mei 2007 gebroken.
jun
2007
Na de grote omzetpiek in september waren de maanden erna zeer bevredigend. De eerste drie maanden van 2007 zetten elk een omzetgroei neer, al was het bescheiden. Na een warm april (12% minder verkopen) was mei een klapper. Een 25% hogere omzet dan maart. Vorig jaar mei was ook al goed, maar nog steeds is de omzet met een factor 3 kunnen groeien t.o.v. een jaar eerder. Dit net zoals de 4 eerdere maanden in 2007 t.o.v. 2006.
dec
2006
De website van Herensokken.nl is voor de eerste keer getoetst op de toegangkelijkheidseisen. De site mag het laagste 'rode' logo voeren. Het voldoet op 8 van de 12 items. Aan de overige 4 items wordt hard gewerkt.
sep
2006
Elsevier heeft een heel aardig artikel geschreven waarin Herensokken.nl wordt genoemd als een de 25 beste webshops. Het resultaat was een recordomzet in de maand september.
jun
2006
Het gaat goed met Herensokken.nl. Mei heeft alle de oude records gebroken, qua aantallen en omzet. De vraag blijft hoe de zomermaanden zich gaan ontwikkelen. Er worden dan minder sokken gekocht. Met mei achter ons zijn we toch hoopvol gestemd.
Leuk nieuwtje is dat de redactie van Elsevier een mystery-test bij Herensokken heeft gedaan. Én, we zijn geslaagd! In het thema nummer van 3 september komt het verslag. Daar zijn we erg blij mee.
april
2006
Het gaat goed met Herensokken.nl. De site is nu 5 maanden online. De bezoekers aantallen nemen toe en er is een behoorlijke berg sokken verkocht. De groei moet zich nu verder gaan ontwikkelen. Februari was tot heden de beste maand.
Onderhand moet ik ruiterlijk toegeven dat er zoiets bestaat als een 'eenvoudige webwinkel' een flinke onderschatting is gebleken.
24 okt
2005
Herensokken.nl is eindelijk online. Dat heeft even langer geduurd dan gewenst. Bijna de gehele site is in eigen huis ontwikkeld. Het was bedoeld als een eenvoudige vingeroefening om meer complexe website-gestuurde projecten te kunnen opzetten. Nu (bijna) alles werkt, ga vooral even kijken.
28 jan
2005
De studie Bos- en Natuurbeheer is afgerond met de ontvangst van het HBO-diploma (ing.-titel/BSc). Afstudeerrichting: Vastgoed en Grondverkeer (rentmeester) met aanvullende vakken uit de afstudeerrichtingen "Westerse Bosbouw" en "Natuur en Landschap Techniek". De aanvullende vakken beslaan een studielast van eenderde jaar.
18 okt
2004
Flora.datakamer heeft in korte tijd na haar eerste nu ook haar tweede betalende klant kunnen inschrijven. Datakamer is nu echt een klein internet bedrijfje geworden.
14 okt
2004
Herensokken Handelsonderneming B.V. is als lid toegelaten bij Thuiswinkel.org. Dit is Neerlands enige brancheorganisatie voor internetwinkels. Zij hebben in overleg met de consumentenbond de rechten van consumenten beschermd. Leden dienen zich aan deze afspraken te houden. Daarom is het lidmaatschap is een belangrijke stap naar een betrouwbare internetwinkel.
10 okt
2004
Flora.datakamer heeft eerste betalende klant kunnen inschrijven. Daarnaast zijn nog ruim 10 proefaccounts geactiveerd waaruit ook betalende klanten kunnen ontstaan.
aug
2004
De remedial teaching site Datakamer.nl bestaat uit twee leer programma's: de site Flora en de demosite Seinvlag. De tweede testgebruiker was heel blij met de ruime voldoende voor haar plantentoets. Naar eigen zeggen: "Het was zonder Datakamer.nl niet gelukt".
apr
2004
De remedial teaching site Datakamer.nl groeit. Er wordt hard gewerkt aan de software. Er zijn enkele gebruikers geworven voor de leersite Flora. En binnenkort komt de demosite Seinvlag gereed.
12 dec
2003
NVR-diploma ontvangen welke benodigd is om NVR-rentmeester te kunnen worden. De studie is afgerond met een 8. En het afstudeerwerk is beloond met de NVR-prijs voor het beste afstudeerwerk 2003.
22 sept
2003
Herensokken Handelsonderneming B.V. is opgericht bij de notaris. Zij gaat herensokken verkopen via haar website.
"Voor mannen die niet van winkelen houden,
maar wel van goede sokken".
Officiële opening wordt verwacht in het voorjaar van 2004.
jul
2003
Er moet echt weer wat uit mijn handen gaan komen. Het jeukt dat ik op dit moment zo'n beperkte bijdrage aan de maatschappij kan leveren. Een derde idee is geboren: een herensokkenwinkel op internet.
apr/jun
2003
Ondanks de wil om door te gaan, moest ik even rustig aan doen. De twee ondernemingsideeën "Tendermarkt" en "Thuispost" zijn met potentiële medeondernemers onderzocht. De financiele haalbaarheid is OK, maar de uitvoerbaarheid is complex. Het vergt veel organisatorische inzet, die AM nu niet kan vrijmaken.
1 mrt
2003
1 maart 2003, Agnus Monti trekt zich terug uit Harddisk-recovery.nl (HDR). De vakmensen wilden op eigen benen staan. AM heeft haar aandeel aan hen verkocht.
HDR is sinds oprichting uitgegroeid tot een marktleider.
22 feb
2003
22 februari 2003, Harddisk-recovery.nl bestaat 3 jaar. Ze heeft goede perspectieven om de belangrijkste "datarecovery services aanbieder" van Nederland te worden. We willen de beste worden.
dec
2002
2002 is voor dochter Harddisk-recovery.nl een succesjaar geworden! Op 20 december was de omzet t.o.v. 2001 verdubbeld. Eind juli was de omzet over 2001 reeds geëvenaard!. De omzetgroei versnelt nog steeds.
jun
2002
Agnus Monti heeft een echte huisstijl gekregen, waaronder het logo bovenaan de site. Ook de website is qua vormgeving aangepast.
1 mrt
2001
Agnus Monti heeft haar belang in BitWizard verkocht aan haar mede-oprichter. Na 5 jaar samenwerking is een bevredigend eind gekomen aan haar betrokkenheid bij deze onderneming.
18 jun
2000
Harddisk-recovery.nl is "open". Ze heeft haar eerste advertorial gepubliceerd. Gelijktijdig is de website actief geworden. Het duurde tot september 2002 voordat de eerste succesvolle opdracht gefactureerd werd.
1 feb
2000
Eigenaar en oprichter van Agnus Monti -Joos Lambrechtsen- heeft zijn baan als planontwikkelaar bij Railinfrabeheer opgezegd. Reden: zelfstandig ondernemerschap als full-timer. Twee plannen worden moeten worden uitgewerkt.
  • BitWizard "krijgt" eerste werknemer (mrt 2002).
  • Nieuwe B.V.: "Harddisk-recovery.nl" (22 feb 2000).
28 mrt 1996 Oprichting van Agnus Monti B.V. en eerste werkmaatschappij Bitwizard B.V..