Oud-deelneming Herensokken.nl

Herensokken Handelsondernming B.V. is opgericht als een volle dochter van Agnus Monti. In augustus 2013 verkocht en begin 2014 heeft de laatste overdracht plaats gevonden. 'Herensokken.nl' is opgezet als een pure online detaillist.Een webwinkel voor heren- en damessokken met de merken Falke en Burlington.
Logo van Herensokken.nl

Marktleider

Vanaf 2009 t/m 2013 (zeker gedurende de tijd dat Herensokken.nl in bezit was van Agnus Monti), was deze webwinkel de grootste online verkoper van Falke sokken in Nederland aldus de importeur. Vanaf 2011 is Falke vanuit Duitsland gaan concurren met een eigen webwinkel. Omdat het een trage en inëfficiente site was, kon ze de concurrentie met Herensokkken.nl t/m 2013 nauwelijks aan.

Profilering van Herensokken.nl

Herensokken.nl is opgezet als een vakdetaillist met een uitgebreid assortiment aan de twee grootste A-sokkenmerken in Nederland: Falke en Burlington.

Thuiswinkel.org

Logo Thuiswinkel.org Herensokken.nl wordt als lid van Thuiswinkel.org jaarlijks gecertificeerd. De algemene voorwaarden zijn opgesteld met goedkeuring van de Consumentenbond. De consumentenbord heeft daarmee verzekerd dat consumenten voldoende zekerheden krijgt voor het doen veilige aankopen on-line. De wetgever voorziet daarin op wettelijke basis, maar de kosten om als consument je recht te halen zijn zo hoog, dat je feitelijk geen rechten hebt zonder de tussenkomst van Thuiswinkel.org.

Thuiswinkelwaarborg

Logo Thuiswinkelwaarborg Het Thuiswinkelwaarborg biedt klanten de garantie dat eventuele twisten tegen lage kosten kunnen worden voorgelegd aan de geschillencommissie. Leden hebben de plicht de uitspraak als bindend te accepteren. Mocht een lid wegens faillisement de uitspraak niet kunnen nakomen, dan neemt het waardorg deze over.

Opmerkelijk

Wist u dat de afgelopen jaren veel kousen-speciaal zaken hun deuren hebben moeten sluiten. En dat de groot winkelbedrijven een steeds meer focussen op de 'hardlopers' (hier de meest verkochte typen, kleuren en maten).
Jusit internet is de plek voor een uitgebreide collectie sokken waarin sommige typen sokken tot in wel 20 kleuren gefabriceerd en dus leverbaar zijn.

Waarmerk drempelvrij.nl

Logo drempelvrij groen Herensokken.nl was goedgekeurd voor het Waarmerk Drempelvrij.nl.

Een toegangkelijke website is zodanig gebouwd dat mensen met een functiebeperking, geen beperking ondervinden bij het gebruik van de site. De site is geschikt om gebruikt te worden in combinatie met een braille lezer of een voorleerstem. Ook is het mogelijk de site te gebruiken zonder muis, of met weglating van de kleuren. Bijkomend voordeel is dat de site beter te indexeren is door zoekmachines.
Drempelvrij is vooral aangeslagen bij overheidssites. Een nieuwe Europese richtlijn zal dit komende jaren hopelijk gaan veranderen.


Publiciteit rond Herensokken.nl:
  • Thuiswinkel.org: 23,5% meer omzet bij Herensokken.nl (17 okt '12)
  • Thuiswinkel.org: Meer vertrouwen leidt tot meer omzet! (25 sep '12)
  • Emerce: Thuiswinkelwaarborg zorgt voor meer omzet (17 okt '12)
  • Powersessie (een lezing) samen met Ron Beenen (Accessibility) tijdens de Thuiswinkelupdate '08 (30 sep. '08). 'SEO véél effectiever met Drempelvrije website'
  • Workshop B2B gemeente Lochem di. 23 sep. '08 (organisatie Tip achterhoek: B2B-dag)
  • Workshop B2B gemeente Berkelland di. 23 jun. '08 in Borculo (organisatie Tip achterhoek)
  • Workshop B2B gemeente Bronkhorst di. 15 apr. '08 in Vorden (organisatie Tip achterhoek)
  • Lezing tijdens 'E-Commerce voor het MKB'. 'Wat de ondernemer graag had willen weten voordat hij startte'
  • Powersessie (een lezing) op Thuiswinkelupdate '07. 'Bestaat er zoiets als een eenvoudige webshop voor sokken?'
  • Kort intervieuw bij BNR Radio 31 jan 2007 om 18:50 uur. Dit naar aanleiding van het feit dat de heer Paul Wolfowits (destijds president van de Wereldbank) zich met grote gaten in zijn sokken heeft laten fotograferen in een Turkse moskee.
  • Artikel in Financieel Dagblad waarin ook Wijnand Jongen geïntervieuwd wordt.
  • Naar aanleiding van een intervieuw op BNR Radio, 30 augustus op de site van VDOW Marketing (sponsor van het programma)
  • Intervieuw bij BNR Radio "De Marktveroveraars", 30 aug. 2007. Samen met Wijnand Jongen werden wij geïntervieuwd over de nieuwe plannen om een cursus voor webwinkeliers op te zetten.
  • Elsevier: Themanummer Mannenmode 3 sept 2006. Op de kaft aan gekondigd als "Online shoppen 23 beste adressen".