Oud-deelneming
Harddisk-recovery.nl

Harddisk-recovery is opgericht als bedrijf gespecialiseerd in datarecovery: Het terughalen van data van gecrashte harddisks en andere digitale media.
Logo Harddisk-recovery.nl


Harddisk-recovery.nl is 22 februari 2000 opgericht door Agnus Monti (hierna: AM) en Bitwizard. Dit bedrijf is qua snelle groei van de omzet de meest succevolle start-up van AM geweest. Solide groei, meerdere personeelsleden en de positie als marktleider het middensegment van dit type dienstverlening.
Op dit moment gebruiken diverse aanbieders het woord "Harddisk-recovery" terwijl ze eigenlijk datarecovery bedoelen. Harddisk-recovery is met haar naam de ne
Datarecovery is het vakmanschap om data terug te halen van gecrashte of anderzins niet goed functionerende datadragers, zoals bijvoorbeeld harddisks, tapes, floppy's, zip's, memory cards, usb-sticks, enz.
AM was zeer overtuigd van de haalbaarheid van Harddisk-recovery.nl. Zij heeft de medeondernemer een forse toezegging gedaan: AM stelde zich garant voor de opstart- en marketingkosten. De afspraak was dat zij de niet terugverdiende kosten zou betalen.
AM heeft de oprichting, marktpositionering en marketing opgezet. Het succes van deze aanpak is duidelijk, zie de wapenfeiten!

Wapenfeiten (van resent naar het verleden)

  • 1 maart 2003 (slot), AM is uitgekocht door de medeondernemer.
    De successen in drie jaar:
    • rendabel bedrijf met naast de twee ondernemers nog twee fulltime werknemers
    • de grootste Nederlandse aanbieder van datarecovery diensten
    • de meeste concurrenten hebben de no cure, no pay dienstverlening van HDR overgenomen.
    • de meeste concurrenten hebben hun prijzen net onder die van HDR gezet, met uitzondering van de twee (grote) buitenlandse aanbieders in Nederland
    HDR is in 3 jaar tijd uitgegroeid tot nationaal marktleider. De medeondernemer kon op eigen benen gaan staan en heeft de aandelen overgenomen.
  • 22 februari 2003, Harddisk-recovery.nl bestaat 3 jaar en heeft goede perspectieven om de belangrijkste datarecovery services aanbieder van Nederland te worden.
  • 2002 is een succes jaar! Eind december is de omzet verdubbeld t.o.v het jaar ervoor.
  • November 2002 personeelsbestand groeit naar twee fulltime medewerkers, beiden ir.
  • Juli 2002 verhuizing naar bedrijfverzamelgebouw BTC Delft, vlak bij de TU Wijk. De verhuizing schept mogelijkheden voor een verdere capaciteitsuitbreiding.
  • Maart 2002 eerste fulltime medewerker.
  • Juni 2000 Harddisk-recovery.nl is gestart door haar eerste advertentie te publiceren. Gelijktijdig is nieuwe website actief gemaakt. Ze introduceert de no cure, no pay dienstverlening in de datarecovery.
  • 22 feb 2000 (start) Harddisk-recovery.nl is opgericht bij de notaris. De eigenaren zijn al sinds 1992 actief in datarecovery.

Rol van Agnus Monti B.V.

In de ruim drie jaar waarin Agnus Monti het bedrijf in belangrijke mate gevormd heeft, heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot marktleider van de Nederlandse datarecovery bedrijven. Met haar nieuwe aanpak heeft ze dominante marktpositie verworven binnen een bestaande markt. De ca. handvol Nederlandse aanbieders hebben de prijsstructuur van HDR overgenomen. Om hun positie ten opzichte van de marktleider te bewijzen zijn hun prijzen een fractie lager dan die van HDR.
Tot de oprichting van Harddisk-recovery.nl waren er geen datarecovery aanbieders die hun diensten no cure, no pay aanboden. Na ruim twee jaar was de markt geheel omgedraaid en waren er geen aanbieders meer, die niet op een vergelijkbare manier werkten.
Om zich blijvend van de concurrenten te ontwikkelen werd alle beschikbare tijd en middelen gebruikt om diensten en vooral het vakmanschap verder te ontwikkelen. Of dit is effectief is gebleken, mag u beoordelen.
Voor Agnus Monti was het de eerste start-up waarin ze een zeer dominante rol speelde bij de bedrijfspositionering. Totdat een volgende succes geboekt kan worden is HDR de meest succesvolle start-up.

Agnus Monti's rol bestond uit: bedrijfspositionering (commericiele strategie), marketing, verkoop, financieën, personeel en belastingen. Het ontwikkelen en leveren van de datarecovery diensten wordt door de partner verzorgd.

Bedrijfslogo

Dit logo moet betrouwbaarheid en rust uitstralen (donkere kleuren waaronder blauw). Maar tegelijk ook inventiviteit (oranje) Datarecovery door Harddisk-recovery.nl

Meer verhalen horen?

Er zijn nog vele details te geven over hoe en wat. Graag deel ik mijn enthousiasme met (mede-)ondernemers. Niet alleen de successen maar ook de blunders. De markt is in principe verdeeld, het is vooral de vraag hoe je er tussen komt. Neem contact met me op, zodat ik je kan laten delen in mijn enthousiasme.

Met vriendelijke groet,

Joos Lambrechtsen
Agnus Monti B.V.

Hoe gaat het nu?

Het bedrijf bestaat nog steeds en verdiend haar geld met haar diensten zoals opgezet. Het belangrijkste verkoopmedia was de online vindbaarheid.
Juist de online vindbaarheid is een van de sterke punten van Agnus Monti B.V. Alle verkoop in nichemarkten is daarvan sterk afhankelijk. Voor de hierna opgestarte deelneming in 2003 -Herensokken.nl- is dat heel vergelijkbaar.