Deelnemingen en ondernemingen

Deelnemingen en start-ups van Agnus Monti te Utrecht

Project: Beurs Energie Zuinig Wonen

Logo BeursEnergieZuinigWonen

Beurs EnergieZuinig Wonen 2016. Een nieuwe beurs die op 2 & 3 april 2016 zou plaatsvinden in de Jaarbeurs Utrecht. Nederlandse huiseigenaren zijn afgelopen jaren gewend geraakt aan het fenomeen Energielabel, maar hoe kun je dit label verbeteren? Welke aanpassingen zijn mogelijk, hoe zien die er uit en wie kan mij daarbij helpen? Dat is allemaal te zien en te ervaren op deze beurs welke georganiseerd zou worden in de Jaarbeurs te Utrecht. Een beurs gericht op particuliere opdrachtgever die haar huis wil verduurzamen en/of renoveren voor een beter energielabel. Andere motieven voor aanpassing zijn; comfortverbetering, een beter gevoel met het milieu, sfeerverhoging in huis, enz.
Meld je vrijblijvend aan voor de nieuwsbrief Beurs EnergieZuinig Wonen. De beurs is niet doorgegaan. Er wordt gezocht naar een tweede kans enerzijds mede afhankelijk van de nieuwe regering en haar visie op verduurzaming, anderzijds de behoefte van de markt om promotie te maken.


Oud deelnemingen

Agnus Monti (hierna AM) is sinds haar oprichting bij drie start-ups volledig betrokken geweest. Start-ups die succesvol de oprichtingsfase voorbij zijn gekomen zijn:

Herensokken.nl, redelijk succesvolle onderneming (100% deelneming van september 2003 t/m augustus 2013)  Bij de verkoop was zij Neerlands grootste online verkoper van Falke sokken. Samen met een aantal Burlington artikelen bood deze winkel meer dan 120 verschillenden soktypen aan in vele kleuren en alle leverbare maten. Een groot en diep assortiment is een specifiek voordeel waarmee een webwinkel zich kan onderscheiden. Fysieke winkels kunnen een bijbehorende voorraad artikelen met een lage omloop niet financieren. De gekozen niche ligt in de dames-, heren- en sportsokken via internet. Geopend: november 2005, laatste overdrachtshandeling: januari 2014. Joos Lambrechtsen is ervan overtuigd, dat wat ooit zijn kindje was, in heel goede handen terecht is gekomen.



Harddisk-recovery.nl, meest succesvolle onderneming (deelneming van februari 2000 t/m februari 2003)  "Datarecovery diensten"
Na de verkoop in maart 2003 van Harddisk-recovery.nl, heeft AM een rustperiode genomen. Harddisk-recovery.nl is geheel opgezet volgens de bedrijfpositioneringsideeën van AM.


BitWizard B.V., (deelneming van maart 1996 t/m december 2000)
"Professional Linux Services"
Verkoop was bij de start van de onderneming overeen gekomen. Nadat mijn collega ondernemer genoeg vertrouwen had gekregen in deze onderneming, heeft hij AM's deel overgenomen.

Wat is de toegevoegde waarde van AM?

De hoofdtaak van AM in elke start-up vergelijkbaar.
  • bedrijfspositionering: Het kiezen van een aantrekkelijke doelgroep in de markt inclusief het kiezen van onderscheidend vermogen.
  • (online) marketing.
  • professionalisering van de dienstverlening. Het lijkt zo evident,
    • maar zorg goed voor je klant,
    • zorg goed voor je afspraken
    • en zorg dat je financiën op orde zijn.
Er is een ontwikkeling te zien in deze ondernemingen: Agnus Monti is steeds meer de initiator en ondernemer geworden: de creatieve bron voor het idee. Het uitwerken van een product/dienst in een niche markt.

Met name het denken over en kiezen van een goede bedrijfspositionering levert AM grote voldoening op. Je krijgt er echt een kick, als een nieuwe onderneming bestaansrecht blijkt te hebben. Zeker als er al concurrentie bestaat. Specialisatie (segmentatie) en goede dienstverlening zijn essentieel. Het is de kunst de massamarkt te vermijden. Hiermee vermijd je grote aanbieders en hun marketingcultuur van "branding". Voor kleine aanbieders gewoon te duur en te risico vol als een grote partij wil instappen.


Voor vragen: Joos Lambrechtsen (Agnus Monti B.V.)